Berichten zoeken

Auteur: Wandelengel

Levensgenieter en natuurliefhebber die graag reist en wandelt. Naast het wandelen de vrije tijd vult met fotograferen. Natuurfotografie en zwart-wit heeft mijn voorkeur.

De Grote Peel

Er stond een afspraak gepland in Meijel. Na het afgelopen weekend werd het weer steeds beter en vanmorgen was het echt prima wandelweer. De vorst nog aan de grond en de zon aan de hemel. Wel een koude wind maar die was niet fel en enkel goed voelbaar op het open veld. Een mooie route had ik gedownload en zag dat die goed over het veengebied en langs verschillende poelen liep. De afstand was ook […]

Kerstmarkt Keulen

Wandelvereniging wsvNOAD heeft voor de leden een bus ingezet om de Kerstmarkt in Keulen te bezoeken. Deze, voor leden gratis, aangeboden activiteit sprak ons aan. Indien de bus niet vol is kunnen er tegen een zeer kleine vergoeding ook niet-leden mee. Onze vriendin Wilmy kon zo mee. Op zaterdag, de eerste in december, stapten we om 11 uur bij het treinstation in hartje centrum van Keulen uit. Drommen mensen, bussen vol en de ene bus […]

Verandering

Toch al weer een paar jaartjes gluur ik op websites naar een nieuwe woning. Niet fanatiek maar als ik even wat tijd heb of weg mijmer ga ik wat rondneuzen. Niet omdat ik of we weg willen maar om op de toekomst voorbereid te zijn. Met veel plezier wonen we hier nu 30 jaar op een erg mooie locatie. Toen we hier kwamen wonen lag de woning aan een grote en drukke doorgangsweg. We hadden […]

Halloween

De uitgenodiging van organisatie, Stichting Eventure Valley, voor de heb ik Creepy Castle Tour graag aangenomen. Dit Halloween evenement vond plaats op zaterdag 27 oktober en ik had deze avond niets anders voorgenomen. Dat leuk me wel iets om te fotograferen. Twee jaar geleden was ik door de organisatie ook al gevraag om een fotosessie te maken van het Halloweenfeest. Destijds waren de foto’s een grote mislukking. Inmiddels heb ik meer ervaring om in donkere omgeving te fotograferen, […]

Hartverwarmend bezoek

hoedje

Al meer dan 12 jaar woont onze dochter Lieke met haar man Eddy in Kenia. Hun dochtertje Mia Keziah zien we wel regelmatig op de Skype maar lijfelijk minder vaak. Deze zomer waren ze nog in Nederland en toen was het de eerste keer dat Mia Keziah en ons andere kleindochter Lotte, van Joost en Wendy, bij en met ons 2 nachtjes in de camper op vakantie waren. Wie had het toen gedacht dat we […]

In afwachting

bladeren

Dochter Lieke heeft een poosje geleden te kennen gegeven dat ze graag nu nog eens gezellig uit Kenia naar ons toe wil komen. Een kort bezoekje maar omdat het zo fijn is om nu speciaal moeder en mij te verwennen en gezellig te kletsen over van alles. Dochters voelen dat goed aan. En omdat het dan toch herfst is en Mia Keziah nog niet echt leerplichtig kan die meekomen. Oma, en opa, krijgen daar weer […]

Selfkantbahn

Al voor de zomer is de afspraak gemaakt om naar Gangelt te gaan. De bedrijfsleider van de Selkantbahn heeft ons, Piet Schillings en mij, uitgenodigd om bij hem te komen om de wsvNOAD website die hij gemaakt heeft aan ons ‘over te dragen’. Hij, NOAD-lid, heeft op dit moment geen tijd meer om deze bij te houden. Samen zijn Piet en ik al geruime tijd op de achtergrond actief om ons in te werken en […]

Zuyderland rondje

boerderij

We moesten vandaag in Geleen-Sittard in het ziekenhuis zijn. Voor mij was dit een gelegenheid om daar ook in de omgeving even wat gaan wandelen. Ziekenhuis bezoeken word gekenmerkt door wachttijden tussen de afspraken door. Een van onze vriendinnen revalideert hier en is blij met wat afleiding en een bezoekje van ons. Thuis heb ik nog even wat websites bezocht om een wandeling te downloaden op mijn GPS. Het toeval wilde dat er vlak langs […]

Benzenrade en Imstenrade

Fotografie

De herfst is ingetreden en toch was het een prima en mooie dag om een wandeling te maken. Na een ingrijpend toneelstuk gisteren over Alzheimer besloot ik om vandaag de natuur in te trekken. Ik woon gelukkig in een mooi stukje van Nederland, zonder chauvinistisch te zijn. Aan het begin van het Heuvelland aan de rand van het stedelijk gebied precies op de plek waar de grens van de 3 gemeenten van Parkstad: Landgraaf, Heerlen […]

Alzheimer dag

In de regio Parkstad organiseerde deze afdeling in het kader van de Wereld Alzheimer dag een cultureel en gezellig samenzijn. Hiervoor ben ik gevraagd om foto’s te maken die men gebruiken wil voor hun Nieuwsbrief en voor hun PR doelen. Een bijzonder mooie gelegenheid voor mij. Het toneelstuk “Helderman” werd door Thomas Borggrefe uitgevoerd. Een aangrijpend stuk over de gevoel- en belevingswereld van een musicus met dementie. Na deze uitvoering was er een gedachtewisseling naar […]